سفارش تبلیغ
صبا ویژن

lkjhgf12

نظر

بعد از مرگ و بعد از دفن جسد چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

تعمیم این مساله دشوار است که چگونه مردم نسبت به موضوع مرگ واکنش نشان می دهند، زیرا هر یک از ما منحصر به فرد هستیم، اما به طور کلی از فکر مرگ و میر خودمان احساس ناراحتی می کنیم.بعد از مرگ

 

با این حال، چیزی که اغلب این اضطراب را می سازد، تفکر در مورد فرآیند مرگ و ترس از مرگ طولانی مدت یا دردناک است، نه وضعیت مرده بودن. با وجود گذراندن یک عمر در یک بدن و انجام بهترین تلاش برای مراقبت از آن، به نظر می رسد که برخی از ما تعجب می کنند که چه اتفاقی برای بقایای فیزیکی آن ها بعد از مرگ می افتد.

در این بخش از سلامت نمناک از نمایی دیگر به اتفاقات پس از مرگ نگاه خواهیم کرد و بحث تغییرات ایجاد شده در بدن بعد از مرگ و دفن را خواهیم گفت ، در ادامه محتویات جدول زمانی فرایندهای درگیر، با فرض اینکه جسد دست نخورده باقی می ماند وجود دارد.

 

جسد بعد دفن

 

بدن بعد از مرگ چگونه تجزیه می شود؟ 

مرگ چطور اتفاق می افتد و بعد از مرگ چه می شود؟

در لحظه مرگ:

 

ما اغلب لحظه مرگ را لحظه ای می دانیم که ضربان قلب و تنفس متوقف می شود. با این حال، ما در حال آموزش هستیم، و مرگ یک اتفاق فوری نیست. اکنون تصور می شود که مغز ما به مدت 10 دقیقه پس از مرگ به کار خود ادامه می دهد، به این معنی که مغز ممکن است به طریقی از مرگ ما آگاه باشد.

 

با این حال، این تحقیق تنها مقدماتی است.در محیط بیمارستان، چند مورد برای تعریف مرگ وجود دارد. اینها شامل عدم وجود پالس قلب، عدم وجود تنفس، عدم واکنش ، و نبود تنگ نشده مردمک چشم در پاسخ به نور است.

 

در شرایط اضطراری، پرستاران به دنبال 5 نشانه مرگ برگشت ناپذیر هستند تا تعیین کنند چه زمانی به هوش نیامده است.تعریف مرگ مغزی شامل نبود واکنش های مغزی، عدم توانایی تنفس بدون دستگاه تنفس و عدم واکنش عصبی است، این تشخیص برای اعلام مرگ قانونی، مانند قبل از اهدای عضو، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

لحظه مرگ

 

همه چیز درباره مرگ و تجزیه بدن بعد از مرگ 

بعد از مرگ، جدول زمانی فرایندهای فیزیکی به شرح زیر است:

1 ساعت بعد از مرگ:

در لحظه مرگ همه عضلات بدن آرام می شوند، چیزی به نام شل شدن اولیه. در حالی که پلک تنش خود را از دست می دهند، مردمک منبسط می شود، فک ممکن است باز شود، و مفاصل و اعضای بدن انعطاف پذیر هستند.

 

با از دست دادن تنش در ماهیچه ها، پوست شل خواهد شد که می تواند باعث برجسته شدن مفاصل و استخوان های بدن مانند فک یا باسن شود.قلب انسان بیش از 2.5 میلیارد بار در طول عمر متوسط انسان زده صده است، در حدود 5.6 لیتر (6 لیتر) خون از طریق سیستم گردش خون، می تپد.

 

در عرض چند دقیقه بعد از تپش قلب، فرآیندی به نام پالور مورتیز باعث می شود که رنگ خاکستری معمولا رنگ ملایمی به هنگام تخلیه خون از رگ های کوچک تر در پوست ایجاد شود.هم زمان، بدن از دمای طبیعی 37 درجه سانتیگراد (98.6 درجه فارنهایت) خنک می شود تا اینکه به دمای محیط اطرافش برسد.

 

جسم پس از مرگ

 

بعد از مرگ چه اتفاقی برای جسم می افتد؟

چگونگی تجزیه بدن بعد از مرگ

این کاهش در دمای بدن به صورت تصاعدی خطی رخ می دهد:

 

دو درجه سانتیگراد در ساعت اول؛ یک درجه بعد از آن یک درجه هر 2 ساعت یکبار.

 

کاهش پیش بینی شده دمای بدن در طول الگریتم مورتیز می تواند به پزشکان قانونی در مورد زمان مرگ کمک کند، با فرض اینکه بدن به طور کامل خنک شده یا در معرض سرمای شدید محیطی قرار نگرفته باشد.با شل شدن ماهیچه ها، لحن اسپانکتر کاهش می یابد و ادرار و مدفوع از بین خواهند رفت و بیرون می ریزند. 

 

2 تا 6 ساعت بعد از مرگ:

چون قلب دیگر خون پمپ نمی کند، جاذبه شروع به کشیدن آن به مناطق پایین و نزدیک به زمین می کند، فرایندی به نام لیور موریتز.اگر بدن به اندازه کافی دست نخورده باقی بماند (برای چند ساعت)، قسمت هایی از آن که به زمین نزدیک تر هستند، می توانند تغییر رنگ به قرمز - بنفش (شبیه به کوفتگی)دهند و انباشته شدن خون را ایجاد کنند.

 

مراحل تجزیه بدن

 

تغییرات جسمی بعد از مرگ

مراحل تجزیه بدن بعد از مرگ

تقریبا در ساعت سوم پس از مرگ:

تغییرات شیمیایی درون سلول های بدن باعث می شود که همه عضلات منقبض شوند. که به نام ریگور مورتیز یا سفت شدن معروف است. اولین ماهیچه های آسیب دیده، پلک ها، فک و گردن خواهد بود. در چند ساعت بعد، ریگور مورتیز یا سفت شدن به صورت و پایین سینه، شکم، بازوها و پاها پخش خواهد شد و بالاخره به انگشتان دست و پا می رسد.

 

به طور شگفت انگیزی، رسم قدیمی قرار دادن سکه روی پلک های شخص مرده ممکن است ناشی از تمایل به بسته نگه داشتن چشم ها از زمانی باشد که ریگور مورتیز زودتر آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. هم چنین برای کودکان و نوزادان که به خاطر تود عضلانی کوچک تر این کار برایشان غیرمعمول است. 

 

7 تا 12 ساعت بعد از مرگ:

حداکثر سفتی ماهیچه در بدن بعد از حدود 12 ساعت به خاطر ریگور مورتیز یا سفت شدن، رخ می دهد، اگر چه این تحت تاثیر سن قرار دارد، اما شرایط فیزیکی، جنسیت، درجه حرارت هوا و عوامل دیگر نیز موثر هستند.در این مرحله، حرکت دادن اعضای جسد دشوار است. زانوها و آرنج هایش کمی خم خواهند شد و انگشتان یا انگشتان پا می تواند به طور غیر معمول کج و معوج به نظر برسد.

منبع:namnak