سفارش تبلیغ
صبا ویژن

lkjhgf12

نظر

آیا دنیایی بعد از مرگ وجود دارد؟

واقعا دنیای بعد از مرگ وجود داره؟ بعد از مرگ ما چه اتفاقی می افته و ما کجا میریم؟ در سال 1789 بنجامین فرانکلین نامه ای به فیزیکدان آن موقع، “جان ببتیس” نوشت که در آن گفته که: دولت ما شکل گرفته و در ظاهر همه چیز ثبات دارد. اما من با اطمینان میگم که هیچ چیز در این دنیا معین و ثابت نیست جز مرگ و مالیات. و او درست گفت. مرگ و مالیات تا امروز هم هستند. مرگ اجتناب ناپذیره و حالا هر چقدر هم غذای سالم بخوری و ورزش کنی، باز هم مرگ در انتظارته. با اینکه نظریه های علمی متفاوتی در این زمینه وجود داره، به نظر میرسه هنوز بسیاری از آدم ها به زندگی بعد از مرگ باور دارن. در سال 2014 طی نظرخواهی ای از شهروندان کشور انگلستان توسط روزنامه تلگراف در مورد مرگ من (خود فرد مورد سوال قرار گرفته) ، مرگ پدر و مرگ مادر انجام شده بود، نشون داد که نزدیک 60 درصد پاسخ دهنده ها باور داشتن که در بازی مرگ ، یه بخشی از ما به وجود خودش ادامه خواهد.


 

 

 

حتما بخوانید: 14 موانع ذهنی که زندگی ما رو کنترل می کنند

در ایالات متحده که هنوز بسیاری از مردم مسیحی هستند. یک شرکت تحقیقاتی از مردم پرسید که بعد از مرگ چه اتفاقی برای ما می افتد؟ این نظرخواهی نشون داد که حدود 72 درصد آمریکایی ها باور دارند که به بهشت می روند. جایی که افرادی که زندگی خوبی داشتن، پاداش خوبی هاشون رو تا ابد خواهند گرفت.

 

همینطور 44 درصد افراد بالغ آمریکایی پاسخ دادند که به جهنم اعتقاد دارند. جایی که اونهایی که زندگی بدی داشتن و توبه نکردن، تا ابد عذاب خواهند کشید. به نظر می رسه افرادی زیادی هستن که باور دارن بعد از مرگ ، ما بهشت در آسمانها و زندگی خوشی خواهیم داشت

 

یا برعکس، اگر به ارزش هایی که در دینی که انتخاب کردیم اعتنا نکرده باشیم. یا بدتر اونهارو نفی کرده باشیم. دچار آتش جهنم ابدی خواهیم شد و در حضور یک موجود ریش دار قرمز (اشاره به شیطان) عذاب ابدی خواهیم برد

 

قانون آنتروپی یا همان قانون دوم ترمواینامیک میگه که هر چیز دارای نظم بلاخره نظم خود را ازدست می دهد. پس زندگی گرانبهای ما هم با توجه به این قانون اثبات شده، بلاخره به مرگ تبدیل میشه حالا من میخوام بررسی کنم که بعد از مرگ چی میشه. نه تنها بحث فیزیکیش بلکه خیلی مهم تر این، بعد از مرگ کجا میریم؟ اصلا جایی هست که بریم؟

 

حتما بخوانید: دوازده عامل اصلی ریزش مو سر

بعد از مرگ چه اتفاقی می افتد؟ | ایران محتوا | یادگیری بدون مرز

 

جالبه بدونین که در دنیا 4200 نوع دین مختلف وجود داره و هر کدوم تعبیر کمی متفاوت از دنیای بعد از مرگ دارند. اما فقط یه گروه هست که با قاطعیت میتونه بگه که چه اتفاقی بعد از مرگ برای ما میوفته. و اون گروه خود مردگان هستند

 

خوب. بیایین ازشون بپرسیم باشه؟ جدی میگم. بیا ازشون بپرسیم

 

گروهی از مردم هستند که میگویند که مرده و دوباره به زندگی برگردانده شده اند. و این گروه تعداد کمی نیستند. در کشور آمریکا فقط 8 میلیون نفر میگن که تجربه دّم مرگ داشته اند. خیلیاشون میگن که قبل از اینکه به دنیای زنده ها برگردند، در این مدت کوتاه مرگشون، جایی رفتن و تجربه ای کردن. خوب حالا اونا چی تجربه کردند؟ آیا واقعا تصویری از چیزی که اون دنیا منتظر همه ما هست دیدن یا نه؟

 

در سال 2011 مردی در حین عمل جراحی، خونریزی شدید کرد و از نظر پزشکی، چند دقیقه ای مرده بود. ولی جراحان تونستن او رو دوباره زنده کنند و او تجربه این چند دقیقه بعد از مرگ را اینجوری توصیف می کند: “چشمامو باز کردم دیدم جایی مثل فضا هستم اما نه نوری وجود داره نه ستاره ای. پرواز نمیکردم و سقوط نمیکردم. فقط اونجا بودم”. و میگفت که هیچ حسی مثل خواب و گرسنگی و عصبانیت و ناراحتی نداشت. او فقط ساده در صلح و آرامش بود. میگفت میدونسته که نوری اونور هست اما هیچ نیازی نسبت به رفتن به سمت اون نور در خودش حس نمیکرده.

 

بعد از مرگ چه اتفاقی می افتد؟ | ایران محتوا | یادگیری بدون مرز

 

مثال بعدی ما مربوط به دانشجویی است که روی قرص های خواب، اوور دوز میکنه. کمک سریع رسید اما او در آمبولانس از نظر پزشکی به مدت 3 دقیقه کاملا مرده بود. وقتی بیدار شد میگفت که بیرون از بدنش داشت خودش را نگاه می کرد و لحظه مرگ خودش را بیرون از بدنش تجربه کرده بود. آیا واقعا او مثل یه روح از بیرون بدنش رو میدید؟ یا فقط یک توهم داخل مغزش بود؟ جالب اینه که بعد از بیدار شدنش توانسته بود اتفاقاتی که در حین مرگش روش انجام میدادن رو تعریف کنه و پزشکای بالا سرش رو کاملا می شناخت. حتی اسم پزشک رو هم بلد بود. اما تاحالا چه قبل از مرگ و چه بعد از بیدار شدنش، اون پزشک رو ندیده و نشناخته بود.

 

حتما بخوانید: خصوصیت های افراد باهوش و 8 کاری که آنها انجام نمی دهند

داستان تجربیات بعد از مرگ مشابه این مربوط به یک پسر 8 ساله است که در استخر مدرسه غرق میشه. او میگه که ناگهان اون طرف استخر بوده و میدیده که نجات غریق ها جسم بدون حرکتش رو از آب بیرون میکشن. او میدید که نجات غریق ها 5 دقیقه بدون موفقیت بهش تنفس مصنوعی می دادن. او خودش رو میدید که سوار تخت آمبولانس میشه و دنبال خودش تا بیمارستان رفت. در آمبولانس که بود کم کم حس گرم و نرمی درش بوجود اومد که بهش میگفت که وقت بیدار شدنه و اون بچه بلخره به بدنش برگشت و چشم باز کرد و به دنیای زنده ها برگشت. او این حس بیدار شدن رو اینجوری تعریف کرد: انگار منو با توپی از استخر مدرسه شلیک کردن تا چند خیابون اونور تر به آمبولانس رسیدم و بیدار شدم.

منبع:irancontent.